Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Polskie dyskonty coraz śmielej inwestują produkty z oznaczeniem „bio”. Ekologia staje się co raz bardziej modna, a sklepy doskonale wiedzą, jak na ty zarobić. Dlatego tez w dyskontach znajdziemy coraz więcej produktów bio, a także materiałów opakowaniowych wykonanych z surowców biodegradowalnych.
Przede wszystkim warto zauważyć, że coraz częściej w sklepach znajdziemy zamiast woreczków foliowych, czy też reklamówek, torby papierowe, a także woreczki wykonane z bawełny. Takie woreczki są w pełni biodegradowalne.
Warto również podkreślić że coraz częściej również warzywa i owoce w dyskontach sprzedawane są luzem. Ne ma konieczności pakowania ich w plastikowe zrywki. Co więcej, aby całkowicie wyeliminować pakowanie, wprowadzono również w niektórych sieciach tzw znakowanie laserowe warzyw i owoców.
Jeszcze do niedawna produkty bio w dyskontach występowały raczej sporadycznie . Niemniej obecnie możemy znaleźć tutaj nie tylko specjalnie do tego przeznaczone półki, ale również całe alejki, które są dedykowane tylko i wyłącznie produktom bio. Oczywiście produktów bio nie możemy kojarzyć tylko z różnego rodzaju warzywami, czy też owocami, ale również pod tę definicję podchodzą takie produkty jak ekodetergenty, czy też kosmetyki do makijażu wykonane z naturalnych składników.
Niektóre dyskonty planują również wprowadzenie rozwiązania, które nieźle funkcjonuje już choćby w Czechach. Polega ono na tym, żeby sprzedawać klientowi takie produkty jak płyny do prania, do mycia naczyń, czy też do płukania tkanin, a także szampony i żele ze specjalnego automatu. Po prostu przychodzimy z własnym opakowaniem, albo kupujemy jedno opakowanie w automacie i nalewamy z niego płyny, które chcemy zakupić. Po ich wykorzystaniu wracamy do automatu znów z pustą butelką i ponownie napełniamy nią szamponem czy też płynem do prania, w zależności od tego czego aktualnie potrzebujemy.
Czy wprowadzanie takich innowacji, daje realną szansę na osiągniecie znacznych zysków przez dyskonty? Wydaje się, że wobec stale rosnącej mody na ekologiczny tryb życia, a także coraz większej świadomości społeczeństwa w kwestii walki ze zmianami klimatycznymi, produkty bio mogą stanowić coraz udział w asortymencie oferowanym w dyskontach. Dlatego też inwestycje sklepów są rozpisane na długi okres i w przyszłości powinny przynieść znaczne korzyści.