Polskie dyskonty coraz śmielej inwestują produkty z oznaczeniem „bio”. Ekologia staje się co raz bardziej modna, a sklepy doskonale wiedzą, jak na ty zarobić. Dlatego tez w dyskontach znajdziemy coraz więcej produktów bio, a także materiałów opakowaniowych wykonanych z surowców biodegradowalnych.
Opakowania biodegradowalne
Przede wszystkim warto zauważyć, że coraz częściej w sklepach znajdziemy zamiast woreczków foliowych, czy też reklamówek, torby papierowe, a także woreczki wykonane z bawełny. Takie woreczki są w pełni biodegradowalne.
Warto również podkreślić że coraz częściej również warzywa i owoce w dyskontach sprzedawane są luzem. Ne ma konieczności pakowania ich w plastikowe zrywki. Co więcej, aby całkowicie wyeliminować pakowanie, wprowadzono również w niektórych sieciach tzw znakowanie laserowe warzyw i owoców.
Produkty bio w dyskontach
Jeszcze do niedawna produkty bio w dyskontach występowały raczej sporadycznie . Niemniej obecnie możemy znaleźć tutaj nie tylko specjalnie do tego przeznaczone półki, ale również całe alejki, które są dedykowane tylko i wyłącznie produktom bio. Oczywiście produktów bio nie możemy kojarzyć tylko z różnego rodzaju warzywami, czy też owocami, ale również pod tę definicję podchodzą takie produkty jak ekodetergenty, czy też kosmetyki do makijażu wykonane z naturalnych składników.
Niektóre dyskonty planują również wprowadzenie rozwiązania, które nieźle funkcjonuje już choćby w Czechach. Polega ono na tym, żeby sprzedawać klientowi takie produkty jak płyny do prania, do mycia naczyń, czy też do płukania tkanin, a także szampony i żele ze specjalnego automatu. Po prostu przychodzimy z własnym opakowaniem, albo kupujemy jedno opakowanie w automacie i nalewamy z niego płyny, które chcemy zakupić. Po ich wykorzystaniu wracamy do automatu znów z pustą butelką i ponownie napełniamy nią szamponem czy też płynem do prania, w zależności od tego czego aktualnie potrzebujemy.
Szanse na zyski
Czy wprowadzanie takich innowacji, daje realną szansę na osiągniecie znacznych zysków przez dyskonty? Wydaje się, że wobec stale rosnącej mody na ekologiczny tryb życia, a także coraz większej świadomości społeczeństwa w kwestii walki ze zmianami klimatycznymi, produkty bio mogą stanowić coraz udział w asortymencie oferowanym w dyskontach. Dlatego też inwestycje sklepów są rozpisane na długi okres i w przyszłości powinny przynieść znaczne korzyści.