Katalogi reklamowe inne niż wszystkie – zleć własny projekt!

Czy masz świadomość tego, jak ważny jest poprawnie przygotowany katalog reklamowy? Stanowi on ciekawe narzędzie promocyjne i jest swego rodzaju wizytówką przedsiębiorstwa. Dzięki katalogowi reklamowemu klient ma możliwość dokładnego sprawdzenia każdej propozycji i wybrania najlepszego rozwiązania. Jak zaprojektować katalog reklamowy dla swojej firmy? Podpowiadamy!

Katalogi reklamowe są dostępne zazwyczaj w formie przypominającej książkę – dokładny wygląd projektu zależy jednak od wymagań zamawiającego. Chociaż wiele przedsiębiorstw decyduje się obecnie na reklamę online, to jednak wydruk katalogów reklamowych jest nadal dość popularny, o czym przekonują pracownicy drukarni OpenPrint. Warto przy tym pamiętać, że projektowanie katalogów powinno uwzględniać to, aby ostateczny efekt zachęcał klienta do zakupu. Również z tego względu druk katalogów powinien być wykonany przez doświadczoną firmę.

Czym powinny wyróżniać się katalogi reklamowe?

Kluczowe w projektowaniu katalogu reklamowego są przejrzystość i przyciągnięcie uwagi potencjalnego odbiorcy. Profesjonalna drukarnia katalogów powinna dysponować wieloma opcjami konfiguracji takiego produktu. Bardzo ważny jest także wybór rodzaju katalogu. Wyróżnia się wersje szyte, klejone i spiralowane.

W samym katalogu warto zawrzeć najważniejsze informacje. Doskonałym pomysłem będzie przedstawienie produktów w przykładowych wizualizacjach – sprawdza się to szczególnie w przypadku np. mebli. Można umieścić także dodatkowe informacje, np. jak wiele klient może zyskać, decydując się na wybór produktów z konkretnej oferty.

katalogi reklamowe

Katalog szyty

Jak zaprojektować katalog reklamowy?

Druk katalogów jest bardzo ważnym etapem promocji firmy. Nie należy jednak zapominać, że kluczowe jest ich zaprojektowanie. Nawet najlepsza jakość wydruku nie będzie w stanie przekonać klienta, jeżeli projekt będzie przeciętny i nieprofesjonalny. Drukarnia katalogów bardzo często oferuje dodatkowe usługi graficzne. Wśród nich jest między innymi przygotowanie zarysu tego, jak będzie wyglądał katalog. Profesjonaliści najlepiej wiedzą, co się sprawdza. Są również w stanie doradzić klientowi w zakresie wyboru formatu czy orientacji produktu. Przedstawiają także możliwości jeśli chodzi o rodzaj papieru, na którym może zostać wydrukowany katalog.

Szyte katalogi reklamowe i ich popularność

Nie zależy Ci na obszernej broszurze reklamowej, lecz na katalogu, który będzie skupiał się wyłącznie na najważniejszych informacjach? Katalogi szyte w tak zwanej oprawie zeszytowej to najpopularniejsze rozwiązanie, jeżeli katalog ma być zwięzły. Profesjonalne drukarnie oferują zazwyczaj dwa rodzaje katalogów – z szyciem oczkowym lub tradycyjnym.

katalogi reklamowe

Katalog klejony

O czym należy pamiętać, projektując katalog reklamowy?

Katalogi reklamowe oprócz tego, że muszą się dobrze prezentować, powinny być dopasowane do rodzaju prowadzonej działalności. Dotyczy to między innymi sposobu prezentowania produktów lub informacji na temat usług, jakie proponuje przedsiębiorstwo. Zupełnie inaczej wyglądają broszury reklamowe z np. wyposażeniem instalacyjnym, a inaczej w przypadku usług fotograficznych. Jeżeli chodzi o druk katalogów, to warto także wziąć pod uwagę spodziewany nakład. Dobrze, aby klient miał możliwość zabrania takiej lektury do domu, gdzie będzie miał więcej czasu na podjęcie decyzji. Często także drukarnie katalogów mają pewne wymagania dotyczące minimalnej liczby zamówionych produktów. Zdarzają się również atrakcyjne promocje w przypadku bardzo dużych zamówień – najczęściej jednak ta kwestia dotyczy co najmniej kilkuset lub kilku tysięcy sztuk.

Aktualizacje newslettera

Enter your email address below and subscribe to our newsletter

Dodaj komentarz