Co to jest SXO?

biznes internetowy

Właściciele firmowych stron internetowych szukają coraz to nowszych rozwiązań, gwarantujących im przewagę nad konkurencją na rynku. Tak właśnie powstała strategia SXO. To połączenie SEO (Search Engine Optimization) oraz UX (User Experience). Połączenie tych dwóch znanych powszechnie elementów pozwoliło na stworzenie nowej, innowacyjnej strategii, która umożliwia poprawę pozycji witryny w organicznych wynikach wyszukiwania Google, a tym samym większy komfort użytkowania danej strony internetowej. O tym, dlaczego warto ją zastosować i jak powinna wyglądać witryna zgodna z zasadami strategii SXO, dowiesz się z treści tego artykułu.

Jak działa SXO?

SXO to strategia, która łączy SEO i UX w celu zwiększenia widoczności witryny i poprawy współczynnika konwersji. Konwersja to wykonanie przez odbiorcę pożądanego przez właściciela witryny działania, np. zakup produktu lub zapis do newslettera. Jest to korzystne zarówno dla firm zajmujących się handlem elektronicznym, jak i firmowych stron internetowych. SXO, między innymi dzięki sprawnej nawigacji na stronie WWW, pomaga zatrzymać odbiorców na stronie na dłużej. Co więcej, ułatwia im znalezienie jej w wynikach wyszukiwania.

Aby lepiej zrozumieć strategię SXO, powinieneś poznać elementy, z których się składa. SEO to nic innego jak optymalizacja strony internetowej pod kątem wyszukiwarek. Jej celem jest poprawa pozycji witryny w wynikach Google. User Experience (UX) z kolei jest zbiorem wrażeń, jakich użytkownik doświadcza podczas interakcji z daną stroną WWW.

Dzięki SXO witryna będzie pojawiać się wysoko w wyszukiwarce Google, co zwiększy prawdopodobieństwo, że użytkownicy ją zauważą i odwiedzą. Połączenie łatwej nawigacji i odpowiednich treści zachęci internautów do dłuższej interakcji z odwiedzaną stroną. SXO jest więc skutecznym sposobem na zwiększenie ruchu i konwersji w witrynie.

biznes internetowy

Jak powinna wyglądać strona internetowa zgodna z zasadami SXO?

Jeśli chcesz zastosować strategię SXO na swojej stronie WWW, powinieneś poznać elementy, które się na nią składają. Należy do nich między innymi:

  • optymalizacja treści

To jeden z najważniejszych aspektów strategii SXO. Treści na Twojej stronie internetowej powinny być czytelne i odpowiednio skonstruowane. Poza tym muszą zawierać odpowiednie znaczniki HTML (nagłówki H1, H2, H3) oraz słowa kluczowe odpowiadające na zapytania internautów.

  • poprawne meta dane

Każda podstrona powinna posiadać własne meta dane (meta tytuły i meta opisy), które będą podpowiadać potencjalnym klientom, co znajdą oni w obrębie danej witryny. Dopracowane meta dane mogą przełożyć się na większą liczbę wejść na daną stronę WWW.

  • linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne

Zarówno linki wewnętrzne, jak i zewnętrzne są ważne dla sukcesu witryny. Linki wewnętrzne pomagają robotom Google indeksować witrynę, ułatwiając jednocześnie nawigację w jej obrębie. Z drugiej strony, dzięki odnośnikom zewnętrznym zwiększasz ruch na stronie, co przekłada się na wzrost wskaźnika sprzedaży.

  • responsywność witryny

Coraz częściej, do np. zakupów online, wykorzystujemy inne urządzenia niż laptop – używamy także telefonów i tabletów. Powinieneś zadbać wiec o responsywność witryny, czyli jej dopasowanie do różnego rodzaju ekranów. Jest to bowiem jedno z ważniejszych działań, które wpływa na doświadczenia użytkownika.

  • atrakcyjny projekt graficzny

Projekt strony WWW powinien być przejrzysty i minimalistyczny. Uważaj także na zbyt dużą liczbę reklam i wyskakujących okienek pop-up, które potrafią skutecznie odstraszyć potencjalnego klienta.

  • przyjazna nawigacja

Jeśli nie chcesz, aby użytkownicy gubili się pomiędzy podstronami na Twojej witrynie, posegreguj je w przejrzyste menu. Dodaj także wyszukiwarkę, która umożliwi sprawne i szybkie docieranie do poszukiwanych informacji.

  • prędkość działania

Prędkość ładowania się podstron jest bardzo ważna. Zbyt długi czas oczekiwania na załadowanie strony może stać się czynnikiem zniechęcającym odbiorcę do zapoznania się z Twoim asortymentem.

Dlaczego warto wykorzystać strategię SXO?

Skoro wiesz już, jak działa SXO, przejdźmy do rzeczy. Z pewnością zastanawiasz się, dlaczego warto korzystać z tej strategii. Korzyści jest wiele, a poniżej opisujemy najważniejsze z nich. Wykorzystywanie SXO to między innymi:

  • lepsza dostępność strony internetowej

Responsywność witryny jest integralną częścią strategii SXO. Jeśli zadbasz o to, aby Twoja strona internetowa była dostępna na każdym urządzeniu, przeglądanie jej będzie proste i przyjemne dla wszystkich użytkowników. To może przełożyć się na wyniki sprzedażowe.

  • wiarygodność firmy

Witryna, która jest przyjazna w użytkowaniu, jest lepiej odbierana przez użytkowników. Nikt nie lubi przestawiających się w niechciany sposób elementów na stronie, wyskakujących okien pop-up lub nadmiaru reklam. Zadbaj o to, aby odbiorcy czerpali przyjemność z korzystania z Twojej strony WWW, a z pewnością staną się oni Twoimi klientami. Istotne jest także umożliwienie internautom kontaktu z firmą. Odbiorcy, którzy w każdej chwili mogą zwrócić się do konsultanta, prędzej zaufają firmie i staną się stałymi klientami.

  • poprawa wskaźnika sprzedaży

Dzięki wdrożeniu odpowiednich działań z zakresu SEO, ułatwisz potencjalnym klientom dotarcie do Twojej witryny. Działania z zakresu UX z kolei sprawią, że spędzą oni na niej więcej czasu, a tym samym będą skłonniejsi do wykonania pożądanego przez Ciebie działania, czyli zakupu Twojego produktu lub też pobranie firmowego e-booka.

SXO – kto oferuje takie usługi?

Wdrożenie działań z zakresu SXO wymaga specjalistycznej wiedzy. Podejmowanie się tego samodzielnie może być ryzykowne i może skończyć się przeciwnym do oczekiwanego rezultatem. Jeśli chcesz, aby strategia SXO rzeczywiście przyniosła pożądany efekt, powinieneś rozważyć współpracę z doradcami internetowymi WeNet. Dlaczego? Dzięki szerokiej ofercie będziesz miał pewność, że specjaliści zaproponują Ci rozwiązania, które wpłyną pozytywnie na wskaźnik sprzedaży oraz ruch na stronie.

Zespół specjalistów nie tylko wypozycjonuje Twoją stronę internetową, ale zadba również o to, aby utrzymała ona swoją pozycję. Dodatkowo uzyskasz wsparcie dedykowanego opiekuna, który będzie na bieżąco raportował przebieg prac. Profesjonaliści będą optymalizować Twoją witrynę pod kątem SEO, zajmą się budowaniem bazy linków, a nawet stworzą dla Ciebie firmowego bloga.

Wejdź na WeNet.pl i skorzystaj z bezpłatnego audytu SEO, który pozwoli na wykrycie błędów, co stanie się to podstawową do dalszej pracy nad Twoją stroną WWW. Nie zwlekaj – stań się widoczny w sieci i pozyskaj nowych klientów!

Aktualizacje newslettera

Wprowadź swój adres e-mail poniżej, aby zapisać się do naszego newslettera

Dodaj komentarz