witaminy i minerały

3 proste sposoby na energię jesienią

Jesień to zdecydowanie ten czas, gdy nasz organizm potrzebuje witamin, minerałów, energii, a my pozytywnego nastroju. Niższa temperatura, brak słońca, wiatr, ogólnie nieprzyjemne warunki atmosferyczne sprawiają, że możemy odczuwać dyskomfort. Na szczęście istnieją sposoby na to, aby temu zaradzić. Często niewielka zmiana sprawi, że nasz organizm będzie funkcjonował o wiele lepiej oraz efektywniej.


Lato to idealny moment na to, aby zadbać o siebie, czuć się maksymalnie komfortowo. Długi dzień, duża ilość promieni słonecznych, odpowiednie temperatury i brak konieczności noszenia dużej ilości ubrań – to wszystko sprawia, że możemy czuć się po prostu bardzo komfortowo, zarówno pod względem ciała, jak i ducha. Jesień to niestety dla wielu z nas po prostu przeciwieństwo takiej sytuacji. Czujemy się bardziej obciążeni, zmęczeni, często przygnębieni tym, że na przykład jest ciemno. Z drugiej strony nasz organizm wymaga dostarczania innego jedzenia, mocnego nawodnienia, musimy również pamiętać o tym, aby przyjmować odpowiednią ilość witamin oraz minerałów. Warto pomyśleć o odpowiedniej diecie.

Zobacz także:  https://easyweb.pl/3-powody-aby-skorzystac-z-pomocy-dietetyka/

Jaka powinna być nasza dieta?

Najlepszą odpowiedzią jest to, żeby nasza dieta była bezpośrednio dopasowana do naszych potrzeb. Należy brać pod uwagę:

– wiek oraz płeć,
– stan zdrowia,
– tolerancję lub nietolerancję na różne pokarmy,
– zapotrzebowanie na energię,
– rodzaj pracy,
– aktywność fizyczną, styl życia.

Naszemu organizmowi nie może zabraknąć energii do wykonywania codziennej pracy. Dieta musi być więc lekkostrawna, produkty maksymalnie naturalne, które nie obciążają układu pokarmowego i nie utrudniają metabolizmu. Pomoże na pewno dietetyk.

Aktywność fizyczna oraz zdrowy sen

Dwie pozostałe kwestie są również niezwykle ważne. W kwestii diety pomoże nam chociażby specjalista z http://fizjo-clinica.pl/. Kolejna kwestia to odpowiednia aktywność fizyczna, aby przyzwyczaić organizm do pozytywnego wysiłku. Basen, siłownia, rower, spacery, fitness, bieganie – możliwości mamy naprawdę wiele. Pomoże nam to dotlenić organizm oraz utrzymać wagę.

Nie można również zapominać o zdrowym śnie. Powinniśmy spać optymalnie do swoich potrzeb, od 6 do 8 godzin. Wtedy nasz organizm, ciało, umysł mają po prostu możliwość, aby się dokładnie zregenerować. To przełoży się między innymi na lepszą kondycję i oczywiście bardziej lepsze funkcjonowanie każdego dnia. Brak regularnego snu to brak energii oraz szeroko rozumiane problemy z koncentracją.

Newsletter Updates

Enter your email address below to subscribe to our newsletter

Leave a Reply