Polska zaskoczyła wszystkich! Błaszczak: Do tej pory zarabiali na tym Niemcy

0
Centralny Port Komunikacyjny CPK

Do tej pory zarabiali na tym Niemcy, teraz wszystko się zmienia! Przełomowe słowa wypowiedział właśnie w „Sygnałach Dnia” na antenie radiowej Jedynki minister obrony narodowej Mariusz Błaszczak. Polityk Prawa i Sprawiedliwości będący prawą ręką Jarosława Kaczyńskiego wyjaśnił bardzo dokładnie, dlaczego Niemcy chcieli zablokować Centralny Port Komunikacyjny (CPK). To musi wiedzieć każdy Polak

Prawo i Sprawiedliwość już wielokrotnie zaszło Niemcom za skórę. Stąd zapewne tak wiele ataków ze strony Berlina i Brukseli na nasz rząd. Zarzuty o niepraworządność, przyzwolenie na faszyzm czy niszczenie demokracji to efekt ogromnych wpływów Angeli Merkel na władze Komisji Europejskiej i całej UE.

Ludzie, którzy w 2015 roku wyraźnie wygrali wybory parlamentarne mocno zagrażają interesom naszych zachodnich sąsiadów. Reaktywacja stoczni i kopalni w zachodniej części naszego kraju jest Berlinowi wybitnie nie na rękę. Nie po to przecież przez lata „mobilizowali” Donalda Tuska (a później przez krótki okres Ewę Kopacz) do stopniowego wygaszania polskich przedsiębiorstw.

Niemcy chcieli zlikwidować polską konkurencję

Konkurencja za wschodnią granicą prawie znikła, tymczasem do władzy doszło konserwatywne Prawo i Sprawiedliwość. I wszystko zaczęto odkręcać. Jednak teraz jest gorzej, niż ktokolwiek z niemieckiego rządu mógł przypuszczać. PiS nie tylko reaktywuje zamknięte przez Tuska i spółkę przedsiębiorstwa narodowe, ale też pracuje nad kolejną, gigantyczną inicjatywą, która może wypchnąć Niemców z jednego z najbardziej dochodowych sektorów gospodarki europejskiej.

Mowa o Centralnym Porcie Komunikacyjnym, którego budowę – rękoma zaprzyjaźnionych polityków i eurodeputowanych PO – próbowali zablokować Niemcy. Minister Mariusz Błaszczak powiedział dziś, jak gigantycznym zagrożeniem dla interesów niemieckich jest polska inicjatywa.

Centralny Port Komunikacyjny (CPK)

To jednak chodzi o ruch cywilny, tu chodzi o ruch transatlantycki. Tu chodzi o inną filozofię podejścia transportu cywilnego. Przez lata była stosowana taka filozofia, że na terenie naszego kraju jest wiele małych lotnisk i one łączą nas z lotniskami przesiadkowymi na zachodzie, szczególnie w Niemczech. W kontekście budowy portu lotniczego pod Berlinem, to właśnie ten system miał tak funkcjonować. Pasażerowie z Polski są przewożeni do Niemiec i z Niemiec lecą do Azji, Ameryki, Australii, gdziekolwiek sobie życzą, a więc zarabiają Niemcy, operatorzy lotniska pod Berlinem. My tę filozofię zmieniliśmy. Zależy nam na tym, aby pieniądze pozostawały w Polsce, stąd CPK, skomunikowany także jeżeli chodzi o szlaki komunikacyjne lądowe, a więc przecięcie autostrad, szlaki komunikacyjne kolejowe. To jest ten pomysł – powiedział minister.

Błaszczak, jak cały rząd Zjednoczonej Prawicy, zdaje sobie sprawę, że Niemcy wypowiadają nam polityczno-gospodarczą wojnę. Chcieli doszczętnie zniszczyć polską konkurencję na Bałtyku, zadbali o wygaszenie większości naszych kopalni. Teraz walczą o klientów lotniczych z całego świata i nie mogą uwierzyć, że Polacy tak ambitnie podeszli do sprawy.

Marcin Palion

Marcin Palion

Red. nacz. NewsWeb.pl
Napisz do autora: marcin.palion@newsweb.pl

loading...

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here