Alkoholowa rewolucja w Polsce. Zaskakująca zmiana preferencji Polaków

1
alkohol
pixabay.com

O tym, że Polacy lubią pić alkohol wiadomo wszem i wobec. W pamiętnikach pewnej brytyjskiej arystokratki z XVIII wieku można wyczytać, że Polacy podbiliby świat, gdyby nie ich zamiłowanie do alkoholu. Faktycznie, nad Wisłą pije się dużo, ale jak pokazują najnowsze badania – pije się coraz lepiej. Alkohole najtańsze odchodzą do lamusa.

Już nie tanie piwa za niecałe 2 złote, które już po drugiej puszce potrafiły zwalić z nóg, a wykwintne wina i whisky premium. Jak się bowiem okazuje, Polacy coraz bardziej gustują w droższych alkoholach i są coraz bardziej chętni kupować uznane marki i smaki, które łechtają podniebienie.

Skąd ta zmiana? Jak się okazuje, wiele zależy od tego, ile Polacy zarabiają, a że zarabiają coraz lepiej, to i coraz lepiej piją. Najnowsze dane zebrane przez spółkę zajmującą się analityką pomiarową Nielsen pokazują, że nad Wisłą doszło do prawdziwej alkoholowej rewolucji. Po raz pierwszy w historii sprzedaż droższych alkoholi przerosła sprzedaż tych najtańszych.

ZOBACZ TAKŻE: Bezczelne słowa prezydenta Ukrainy. Andrzej Duda zmiażdżył go jedną wypowiedzią

Polacy piją coraz droższy alkohol

– Coraz bogatsi Polacy sięgają po coraz droższe alkohole, dlatego pędzi sprzedaż whisky premium, najlepiej z orientalnych krajów, a spada – najtańszego piwa – czytamy na internetowej stronie Rzeczpospolitej.

Tylko w ubiegłym roku alkohol, a raczej jego rynek w Polsce, urósł do wartości 32,6 mld złotych. Co ciekawe, litraż alkoholu się przy tym niemalże się nie zmienił. Oznacza to jedno – kupujemy tyle samo, ale kupujemy przede wszystkim drożej i lepiej. Co więcej, jak podaje Nielsen, zmiany zachodzące w segmencie alkoholi w Polsce nabierają tempa z miesiąca na miesiąc.

ZOBACZ TAKŻE: W Rosji pobito polskiego dyplomatę! Niebezpieczna sytuacja w samolocie

Gorszy alkohol wypierany przez lepszy

Agata Lorenc, dyrektor ds. klientów w spółce Nielsen, podaje, że oprócz wermutów, drinków i cydrów, zmiany zaszły we wszystkich kategoriach alkoholowych. Miejsca, które zajmował tańszy alkohol – wina, piwa, wódki, whisky itp. – zajmują droższe sztuki.

Większość kategorii alkoholowych wzrosła zarówno pod względem sprzedaży wartościowej, jak i miejsca zajmowanego na półce. Wyjątkiem pozostają wermuty i drinki oraz cydr – mówi Agata Lorenc.

Wciąż jednak najistotniejszym elementem “koszyka alkoholowego” jest piwo. Alkohol w 9 na 10 litrach to właśnie ono. Piwo kupowane przez Polaków oczywiście także jest coraz droższe. Nad Wisłą coraz chętniej sięgamy po piwa lepsze i droższe – regionalne, a także kraftowe, które nierzadko kosztują po 8 złotych i więcej za butelkę.

źródło: businessinsider.com.pl

Przemek Terlecki

Przemek Terlecki

Dziennikarz NewsWeb.pl
Napisz do autora: p.terlecki@newsweb.pl

loading...

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here