Niemiecka sieć oszukiwała klientów w Polsce! Jest reakcja UOKiK

UOKiK, urząd obsługujący Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który jest centralnym organem administracji rządowej zdecydował, że niemiecka sieć hipermarketów Kaufland okłamywała klientów w Polsce.

Prezes UOKiK, w odpowiedzi na pismo posłanki PiS Krystyny Pawłowicz, uznał, że Kaufland Polska bezprawnie posługuje się sloganami reklamowymi „nasze rodzime produkty”, „nasze polskie produkty”, „rodzimi dostawcy”, sugerującymi nabywcom w Polsce, iż niemiecka firma Kaufland jest polskim przedsiębiorcą i sprzedaje głównie polskie produkty.

Prezes UOKiK Marek Niechciał w odpowiedzi na pismo posłanki Pawłowicz zaznaczył, że niemiecka sieć wprowadzała konsumentów w błąd, sugerując w reklamach, że jest polską firmą.

– Zmiana będzie polegała na zaniechaniu posługiwania się słowem „nasze” w odniesieniu do haseł reklamowych, w których przedsiębiorca wykorzystuje zwroty „rodzime produkty”, „polskie produkty”, „rodzimi dostawcy” – czytamy w odpowiedzi prezesa Urzędu.

Prezes UOKiK wyraża nadzieję, że zaproponowana zmiana haseł reklamowych Kauflandu wyeliminuje możliwość wprowadzenia konsumentów w błąd przez spółkę z uwagi na fakt, że słowa „rodzime”, „polskie” nie będą odnosiły się do samej spółki, a tym samym wskazywały, że przekaz reklamowy pochodzi od polskiego przedsiębiorcy, lecz jedynie do oferowanych przez niego produktów lub dostawców, z którymi współpracuje.

Czy to wystarczy? Wielu śmie wątpić. Niemcy w odpowiedzi na dojrzewający w Polakach patriotyzm konsumencki, chwytają się wszelkich sztuczek, by jednak przyciągać klientów. Jak widać, nie omieszkali nawet podszyć się pod polski sklep.

Krystyna Pawłowicz odpowiedź z UOKiK ws. działaniach sieci Kaufland otrzymała po… 5 miesiącach.

źródło: wiadomoscihandlowe.pl

NewsWeb.pl

NewsWeb.pl

Napisz do nas: redakcja@newsweb.pl

JAK TO SKOMENTUJESZ?